مقالات ضدعفونی کننده

ضدعفونی کننده: خرید محلول ضد عفونی کننده دست

خرید محلول ضدعفونی کننده دست

مراحل شستشوی دست با ضدعفونی کننده دست

انتقال پاتوژن های مرتبط با مراقبت های بهداشتی از طریق دست

انتقال پاتوژن ها در مراکز مراقبت های بهداشتی از طریق تماس مستقیم و غیر مستقیم ، قطرات ، هوا و وسیله های مشترک صورت می گیرد و باید از محلول ضد عفونی کننده دست استفاده شود. انتقال میکروارگانیسم ها از طریق دست های آلوده کارکنان حوزه ی سلامت (health-care workers) HCW ، رایج ترین الگو در انتقال پاتوژن ها است و به پنج مرحله متوالی نیاز دارد:

(الف) ارگانیسم ها بر روی پوست بیمار وجود دارند ، یا روی اجسام محیط اطراف بیمار آغشته شده اند.

(ii) ارگانیسم ها باید به دست پرستاران و پزشکان و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی HCW منتقل شوند.

(۳) ارگانیسم ها باید حداقل برای چند دقیقه روی دست پرستاران و پزشکان و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی  HCW زنده بمانند.

بهترین و ارزان قیمت ترین ضدعفونی کننده دست آسپتومن Aseptoman پیشنهادی ایده آل برای کنترل عفونت ها است.

(IV) شستشوی دست یا ضد عفونی دست توسط پرستاران و پزشکان و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی HCW ناکافی باشد یا به طور کامل آلودگی ها حذف نشوند، یا عامل پاکسازی مورد استفاده در بهداشت دست نامناسب باشد.

 (v) دست آلوده مراقب با بیمار دیگری یا با یک شیء بی جان که در تماس مستقیم با بیمار قرار دارد تماس مستقیم داشته باشد.

پاتوژن های مرتبط با مراقبت های بهداشتی نه تنها از زخم های آلوده یا در حال التیام ، بلکه از نواحی پوست سالم بیمار قابل انتقال هستند.

تصویری از محلول ضدعفنی کننده دست دسکتون

ویژگی های ضدعفونی کننده دست

ضد عفونی کننده دست مبتنی بر الکل جهت از بین بردن آلودگی ها در مدت زمان ۳۰ ثانیه تعریف شده است. هدف از این عمل غیرفعال کردن میکروارگانیسم هایی است که با تماس با اشیاء آلوده به میکروب و غیره به سطح پوست رسیده است (فلور پوست موقت) و غیره. برخلاف شستشوی دست ، میکروارگانیسم ها هنگام ضد عفونی بهداشتی دستها به محیط پخش نمی شوند. پوست دست بسیار حساس بوده و زیبایی آن بسیار قابل اهمیت است با انتخاب بهترین ضدعفونی کننده دست آسپتومن Aseptoman دستانی زیبا و عاری از میکروب ها داشته باشید. مزایای بیشتر: این روش می تواند در همه جا و به طور مستقل از شستشوی دست با آب انجام شود ، و از قدرت بیشتری در پاکسازی پوست نسبت به شستن دست با آب و لوسیون های صابون و شستشو برخوردار است.

 

فلور پوست زودگذر یا موقتی به میکروارگانیسم هایی که به طور موقت روی پوست موجود باشند، اشاره دارد. فلور پوست شامل باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها است که به عنوان مثال با تماس مستقیم پوست به پوست یا به طور غیر مستقیم از طریق اشیاء به دست ها می رسد. ضد عفونی کننده دست بهداشتی در درجه اول با هدف غیرفعال کردن میکروارگانیسم های فلور گذرا انجام می شود. قیمت ضدعفونی کننده دست آسپتومن بسیار مناسب بوده و سازگار با انواع پوست میباشد.قیمت ضدعونی کننده دست جیبی در انتخاب محصول بسیار مهم است اما آنچه قابل اهمیت است میزان کارایی محلول ضدعفونی کننده است. پیشنهاد ما به شما محلول ضدعفونی کننده دست آسپتومن Aseptoman محصول آلمان است.

 

به طور کلی ، ضد عفونی کننده های دستی بر اساس الکل ها گزینه خوبی برای پوست هستند. محلول ضدعفونی کننده دست خارجی با برند Dr. Schumacher با نام محلول ضدعفونی کننده آسپتومن Aseptoman بهترین و ارزان ترین ضدعفونی کننده موجود در ایران میباشد. احساس سوزش و قرمزی پوست هنگام تماس با ضدعفونی کننده های دستی الکل از علائم پوست از قبل آسیب دیده است. در این موارد ، الکل به راحتی می تواند به سلولهای زنده اپیدرم برسد و باعث بروز چنین اختلالاتی شود.

بر خلاف مواد پاک کننده که باید بعد از استفاده شسته شوند ، پاکسازی های مبتنی بر الکل این مزیت را دارند که بدون استفاده از آب با حداکثر میزان پاکسازی پوست بهترین راهکار پیشگیری از بیماری کرونا و بیماری های عفونی دیگر است. شاید بهترین راه پیشگیری از ویروس کرونا استفاده از ضدعفونی کننده دست آسپتومن Aseptoman است.

 

بسیاری از یافته های تجربی و مطالعات کاربردی ، قابلیت پذیرش برتر ضدعفونی کننده های الکلی بر روی پوست نسبت به صابون ها را ثابت کرده اند. پیش شرط سازگاری متناسب سازی با پوست ، ضد عفونی کننده های دست مبتنی بر الکل که حاوی مواد نرم کننده ای نیز هستند که در هنگام انتخاب محصولات باید در نظر گرفته شوند.

در اروپا شستشوی بهداشتی یک روش مصوب برای تمیز کردن دستها با استفاده از لوسیون ضد میکروبی است. برخلاف ضد عفونی بهداشتی دست ، این روش فقط در یک دستشویی قابل انجام است.  در آلمان مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل در دستشویی های بهداشتی عمدتاً برای مناطقی که به تمیز کردن دست نیز نیاز دارند ، بطور مثال در فرآوری مواد غذایی و آشپزخانه های غذاخوری استفاده می شود. ضدعفونی کننده دست ارزان قیمت آسپتومن Aseptoman بسیار با توجه به ترکیبات بسیار مهم از بین برنده بسیار مناسب است..

در روشهای تهاجمی مانند تزریقات ، سوراخ کردن گوش ها یا جراحی ها پاتوژن ها از سد محافظ طبیعی پوست نفوذ می کنند و به میکروارگانیسم ها اجازه می دهند به لایه ها و حفره های پوستی عمیق تر وارد شده و باعث ایجاد عفونت در آنجا شوند. ضد عفونی کننده سیستماتیک پوست آسپتومن Aseptoman ، خطر ورود میکروارگانیسم ها به بدن و در نتیجه خطر عفونت را کاهش می دهد.

برای پیشگیری از عفونت های بیمارستانی مانند عفونت های خونی یا عفونت ادراری استفاده از ضدعفونی کننده ها ضروری است که به طور مداوم اقدامات بهداشتی اعمال شود. یکی از چالش های کلیدی در طول مراقبت از بیمار ضدعفونی و حفظ بهداشت ایمنی و فردی است.

پاکسازی پوست با پایه الکل (دست)   Alcohol-based (hand) rub

یک فرآورده حاوی الکل (مایع ، ژل یا فوم) که برای استفاده در دستها برای غیرفعال کردن میکروارگانیسم ها و / یا موقتاً سرکوب رشد آنها طراحی شده است. چندین مدل از این محصولات موجود است که حاوی یک یا چند نوع الکل ، یا با مواد نرم کننده و مواد مرطوب کننده ادغام شده باشد. وجود کلروهگزیدین در محلول های ضدعفونی کننده موجب حساسیت های پوستی شده و آسیب رسان هستند. بهترین ضدعفونی کننده دست آسپتومن Aseptoman است که با پوست های حساس نیز بسیار سازگار است.

ضدعفونی دست آسپتومن Aseptoman

صابون ضد میکروبی (دارویی) Antimicrobial (medicated) soap

صابون (مواد شوینده) حاوی ماده ضد عفونی کننده در غلظت کافی برای غیرفعال کردن میکروارگانیسم ها و یا سرکوب موقتی رشد آنها به کار می روند. مواد شوینده از نوع صابونها ممکن است میکروارگانیسم های زودگذر یا سایر آلاینده ها را نیز از پوست خارج کرده و از بین بردن آنها را توسط آب تسهیل کنند.

ماده ضد عفونی کننده  Antiseptic agent.

یک ماده ضد میکروبی است که میکروارگانیسم ها را غیرفعال می کند یا رشد آنها را بر روی بافت های زنده مهار می کند. به طور مثال این مواد شامل الکلها ، کلرهگزیدین گلوکونات (CHG) ، مشتقات کلر ، ید ، کلروکسیلنول (PCMX) ، ترکیبات آمونیوم کواترنر و تریکوزان هستند.

پاک کردن دست ضد عفونی کننده Antiseptic hand wipe

یک تکه پارچه یا کاغذ از قبل خیس شده با یک ماده ضد عفونی کننده برای پاک کردن دست ها برای غیرفعال کردن و یا حذف آلودگی میکروبی استفاده می شود. این نوع ضدعفونی ممکن است به عنوان جایگزینی برای شستن دستها با صابون ضد میکروبی و آب در نظر گرفته شوند ، اما به دلیل اینکه در کاهش شمارش باکتری روی دست HCWs به عنوان دستمال های الکل یا شستن دستها با صابون ضد میکروبی و آب موثر نیستند. جایگزینی برای استفاده از یک محلول الکل یا صابون ضد میکروبی نیست. محلول ضدعفونی کننده دست آسپتومن Aseptoman با داشتن ۷۰ درصد اتانول بهترین روش پاکسازی پوست و از بین برنده پاتوژن ها است.

مواد شوینده (سورفاکتانت) Detergent (surfactant)

ترکیباتی که دارای قابلیت تمیز کردن هستند. این نوع ضدعفونی کننده ها از یک قسمت آبگریز و یک قسمت لیپوفیلی تشکیل شده اند و می توان آنها را به چهار گروه تقسیم کرد: آنیونی anionic ، کاتیونی cationic، آمفوترamphoteric و غیر یونی non-ionic . اگرچه محصولاتی که برای شستشوی دست یا ضد عفونی کننده دست در مراقبت های بهداشتی استفاده می شوند ، انواع مختلفی از مواد شوینده هستند ، از اصطلاح صابون برای استفاده از این مواد شوینده در این دستورالعمل ها استفاده می شود.

صابون ساده Plain soap

مواد شوینده ای که حاوی مواد ضد میکروبی اضافی نیستند. ضد عفونی کننده ضد آب یا ماده ضد عفونی کننده (مایع ، ژل یا کف) که نیازی به استفاده از آب اگزوژن ندارد. بعد از استفاده ، فرد دستها را به هم می مالد تا پوست خشک شود.

دسته بندی آلودگی ها و پاتوژن ها

توصیه های زیر با استفاده از سیستمی متناسب با سیستم توسعه یافته توسط کمیته مشورتی کنترل عفونت بهداشت و درمان (HICPAC) مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری واگیر دار (CDC) ، آتلانتا ، جورجیا ، ایالات متحده طبقه بندی شدند.

شاخص دسته بندی

IA

به شدت برای اجرا توصیه می شود و با مطالعات تجربی ، بالینی و اپیدمیولوژیک به خوبی طراحی شده پشتیبانی می شود.

IB

اکیداً برای اجرا توصیه شده و توسط برخی از مطالعات تجربی ، بالینی یا اپیدمیولوژیکی و یک دلیل منطقی قوی از نظریه پشتیبانی می شود.

IC

مورد نیاز برای اجرا طبق مقررات فدرال و / یا ایالتی یا استاندارد

II

پیشنهاد شده برای اجرا و پشتیبانی از مطالعات بالینی و اپیدمیولوژیک پیشنهادی یا دلیل منطقی نظری یا اجماع هیئت متخصصان

تصویری از ضدعفونی کننده دست آسپتومن

 

A) دست ها را با صابون و آب شستشو دهید و در صورت لکه دار بودن با خون یا مایعات بدن (IB) ، بعد از استفاده از توالت (II)

B) در صورت قرار گرفتن در معرض پاتوژن های احتمالی اسپور به شدت مشکوک یا اثبات شده باشد ، شستن دست با صابون و آب وسیله ای ارجح است (IB).

C) محلول ضدعفونی کننده با پایه الکل به عنوان وسیله ای ارجح برای ضد عفونی روتین دست در شرایط کلینیکی با توجه به موارد ذکر شده درنکته D انجام شود. اگر دستمال حاوی الکل قابل دستیابی نیست ، دست ها را با آب و صابون بشویید.

D) انجام بهداشت دست:

الف) قبل و بعد از لمس بیمار (IB)

ب) قبل از استفاده از وسیله ای تهاجمی برای مراقبت از بیمار ، صرف نظر از اینکه از دستکش استفاده می شود یا خیر (IB).

ج) پس از تماس با مایعات بدن یا دفع مدفوع ، غشاهای مخاطی ، پوست غیر سالم و یا جوشهای زخم (IA).

د) در صورت جابجایی بدن آلوده از یک سایت به سایت دیگر هنگام مراقبت از همان بیمار (IB).

ه) پس از تماس با سطوح و اشیاء بی جان (از جمله تجهیزات پزشکی) در مجاورت بیمار (IB).

و) بعد از برداشتن دستکش های استریل (II) یا غیر استریل (IB).

E) قبل از استفاده از دارو یا آماده سازی غذا ، بهداشت را با استفاده از مایع مخصوص الکل یا شستشوی دستها با صابون ساده یا ضد میکروبی و آب بشویید(IB).

F) از صابون و محلول با پایه ی الکل نباید همزمان استفاده شود (II).

 

محلول ضدعفونی کننده با پایه الکل آسپتومن

شرکت کیمیا سوشا توزیع کننده محصولات ضدعفونی کننده Dr. Schumacher آلمان در ایران میباشد. پیشنهاد این شرکت برای شما استفاده از ضدعفونی کننده دست آسپتومن Aseptoman که محلول ضدعفونی کننده با کیفیت بالا و قیمت مناسب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید