مقالات ضدعفونی کننده

ضدعفونی دست ها برای جراحی دندان

ضدعفونی دست ها برای جراحی دندان:

ضدعفونی دست ها برای جراحی باید تمام میکروارگانیسم ها را تا جایی که می تواند از بین ببرد تا از انتقال عوامل بیماری زا به زخم های جراحی جلوگیری کند. این امر به خصوص در دندان پزشکی قبل از جراحی دندان یا دهان بیمارانی که ریسک ابتلا به عفونت بالایی دارند، حائز اهمیت است.

مراحل زیر را در مورد ضدعفونی دست ها برای عمل جراحی مد نظر قرار دهید:

*پیش از ضدعفونی، دست ها را از نوک انگشتان به سمت بالا و تا آرنج ها با استفاده از صابون مایع به طور کامل شستشو دهید.

*در مواردی که آلودگی کم و نیاز باشد که فرآیند در مدت کوتاهی انجام شود، مرحله قبل می تواند حذف یا مختصر گردد.

*دست ها را با یک حوله یک بار مصرف خشک عاری از عوامل بیماری زا خشک کنید.

*سپس دست ها و قسمت های پایینی آرنج ها را با به طور کامل با مواد ضدعفونی کننده شستشو و به آرامی مالش دهید. این شستشو شامل سطوح داخلی و خارجی دست ها، فواصل میان انگشتان، نوک انگشتان دست و زیر ناخن ها می باشد.

*در طی انجام این فرآیند، دست ها خیس می شوند.

*پس از اینکه دست ها به طور کامل خشک شدند، می توانید از دستکش های استریل استفاده کنید.

در صورت نیاز، دستان خود را با یک لوسیون شستشوی ملایم بشویید و سپس با دقت آبکشی کنید.  زمانی که آلودگی دست ها قابل مشاهده نباشد، انجام مرحله شستشوی ذکر شده الزامی نیست.

دست ها را به طور کامل با یک حوله یک بار مصرف یا یک پارچه استریل خشک کنید.

با استفاده از دیسپنسر، ضدعفونی کننده  آنتی سپتیک که ترجیحا دارای اثر کوتاه مدت است ، مانند ضد عفونی کننده دست آسپتومن را روی دستان خود بریزید.

ضدعفونی کننده دست را بر روی چند نقطه بریزید و بر روی دستان خود، پایین تر از بازوها تا آرنج مالش دهید. سپس مقداری ضدعفونی کننده بر قسمت پایینی دست ها قرار داده و در آخر، دستان خود را مالش دهید.

لازم است در طول زمان تماس، دست ها مرطوب نگه داشته شوند. دست ها را تا زمانی مالش دهید که آخرین قطره از مواد ضدعفونی کننده دست خشک شود. مناطق بحرانی نظیر فواصل میان انگشتان دست، نوک انگشتان و چین های آنها را مورد توجه قرار دهید.

زمانی که دست ها به طور کامل خشک شدند، دستکش های استریل را بپوشید.

توصیه بر این است که به دلیل اهمیت زیاد مرحله ضد عفونی از مناسب ترین محلول که دارای اثر کوتاه مدت باشد استفاده شود، همچنین ضروری است که محلول مانع از ایجاد آلرژی و حساسیت های پوستی باشد و سازگار با پوست و حاوی مرطوب کننده باشد تا از خشکی پوست جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید